Dag 23: laatste verslag en foto’s (de modeshow) - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Joan Bosch - WaarBenJij.nu Dag 23: laatste verslag en foto’s (de modeshow) - Reisverslag uit Groningen, Nederland van Joan Bosch - WaarBenJij.nu

Dag 23: laatste verslag en foto’s (de modeshow)

Blijf op de hoogte en volg Joan

20 Augustus 2022 | Nederland, Groningen

We zijn weer thuis. Na 13 uur vliegen en uren in de file in Duitsland staan. Raar hoor, wij hier en Marga daar. Maar hier is Pim dus dat was een fijn weerzien!

Donderdag was onze laatste dag in Hongkong. En had Marga haar eerste betaalde klus, hoe leuk en spannend! Ze werd verwacht vanaf 13:15 tot misschien wel 20:30. Dat kennen we al van de finale in Brussel: een ellenlange voorbereiding (outfit, haar, make-up), veel wachten en dan begint de show pas om half 7. Halverwege zouden wij moeten vertrekken en kunnen haar dan natuurlijk niet even bij ons roepen om uitgebreid afscheid te nemen. Dat hebben we dus vantevoren gedaan en zodoende helaas niks van de modeshow kunnen zien.

Om 12 uur moesten we uit het hotel uitchecken en zijn we samen naar de locatie gegaan waar Marga moest zijn voor de ‘fitting’ van de outfits. Het event zou daar vlakbij, in de MINI autoshowroom plaatsvinden. Marga heeft nog gauw wat sushi van de dag ervoor naar binnen gewerkt en werd ondertussen lek geprikt door de muggen. Niet zo’n goed plekje uitgekozen…

Na het afscheid gingen wij naar de bioscoop. Althans, toevallig kwamen we er een tegen in de mall waar we rondliepen. Spontaan bedachten we dat we‘Bullet Train’ wilden zien. Ter overbrugging van de tijd, lekker droog en koel zitten. De film was nogal over the top maar zeer vermakelijk en met Brad Pitt dus wat wil je nog meer. Ja, Marga’s show zien maar dat hadden we zelf afgeblazen.

Kennelijk wordt elk jaar een Young Designers Contest (YDC 2022) gehouden waar autofabrikant MINI sponsor van is. Marga moest voor deze wedstrijd een outfit dragen van een van de finalisten. Er kan tot 10 september online gestemd worden en op de 11e wordt de winnende designer bekend gemaakt.

Misschien mag ze het kostuum weer dragen. Hopelijk geven ze haar dan schoenen die passen. Achterlijk hoge hakken, 2 maten te groot. Al haar maten zijn immers bekend dus hoe kan dat?! Het waren nogal bijzondere schoenen die ze waarschijnlijk niet in alle maten hebben laten maken. Maar ik snap nog niet veel van dit wereldje: dan zoek je toch een model met de juiste schoenmaat…

Gelukkig was ik niet in de buurt en wist ik nergens van. Ik heb haar dus niet voor schut gezet door me ermee te bemoeien en dat was ook helemaal niet nodig geweest. Marga heeft in het superzware ‘drakenpak’ rond geparadeerd op die hakken alsof ze dat elke dag doet. Want inmiddels hebben we beelden en foto’s van de show en wij vinden het prachtig. Zelf was ze na afloop minder tevreden, vanwege die hakken, maar het was sowieso een geweldig leuke ervaring. Op naar de volgende klus! Want ze vindt dit werk nog steeds hartstikke leuk om te doen.

Wij zijn in ieder geval trotse ouders en hopen dat ze een geweldige tijd met mooie opdrachten zal hebben! Ondertussen tellen wij de dagen af (67) tot ze terug komt op 26 oktober.

• 21 Augustus 2022 - 21:34

Wouter:

Wat een avontuur was dit! Prachtige herinneringen gemaakt in een deel van de wereld dat in veel opzichten ver van ons dagelijks leven afstaat. Echt heel jammer dat we Marga’s eerste show niet hebben kunnen meemaken en ook echt niet leuk om Marga niet met ons mee naar huis te nemen. Gelukkig hebben we FaceTime!

• 22 Augustus 2022 - 13:25

Liesbet :

Wat een belevenissen allemaal. Zoveel indrukken elke dag. Blij dat je eindelijk weer de straat op mag en dan waarschijnlijk eerst verdwaast bezig zijn. Wat moet het voor Marga iets bijzonders zijn om dit mee te maken, met evt je toekomst uitstippelen.