Dag 8: vermaak - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Joan Bosch - WaarBenJij.nu Dag 8: vermaak - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Joan Bosch - WaarBenJij.nu

Dag 8: vermaak

Blijf op de hoogte en volg Joan

03 Augustus 2022 | Hong Kong, Kowloon

Omdat het gastredacteurschap van Wouter zo succesvol was, heb ik het aan Marga voorgesteld maar zij vraagt zich af wat ze moet schrijven want we doen toch niks: “Wat moet ik zeggen dan? Ik had vanochtend een lekker broodje en er zaten zaadjes op??” Goed, tot zover haar bijdrage.

We hebben roomservice ontdekt! We kunnen bellen om nieuwe flesjes water, theezakjes, instant koffie voor Wouter en toiletpapier. En, ipv cola bij de lunch bestellen Marga en ik Iced coffee, de bezorging ervan is het hoogtepunt van de dag. We juichen en proosten zelfs met elkaar!

Zo langzamerhand voelen we ons een beetje als deelnemers aan Expeditie Robinson. Weliswaar is het grote, niet geheel onbelangrijke verschil dat wij eten in overvloed hebben maar toch: wij dromen en praten ook over pizza, KFC en brood met kaas (dit laatste geldt niet voor Wouter) en we zijn immers dolgelukkig met de kleinste dingen. Meer overeenkomsten: we dragen weinig normale kleren en vervelen ons dood…

Tiktok blijkt hier te worden geblokkeerd en nu denken Marga’s vriendinnen dat haar wereld in duigen valt maar dat valt reuze mee want, vanwege de eerder genoemde verveling zoeken we andere afleiding. We dansen bijvoorbeeld mee met ‘Just Dance’, gooien lege plastic flesjes naar de prullenbak, we doen de vaat en de was in de wastafel, begluren de overburen en verzinnen hun levensverhalen. Verder spelen we af en toe een spelletje verrassend genoeg zonder ruzie te maken.

Daarnaast hebben we ter vermaak een grote televisie met ruim 30 verschillende kanalen. Chinese zenders, BBC World News, Koreaanse, Japanse en Australische zenders. Ook bekende tv-kanalen zoals National Geographic en Discovery. Sommige programma’s worden nagesynchroniseerd en zo was daar gisteren ineens chef Gordon Ramsey die in het Chinees over nijlpaarden en neushoorns aan het praten was! Althans daar leek het op en het was hilarisch, zo grappig! Ook hier werd z’n gevloek gebliept en Gordon maar doorpraten in het Chinees. Het leek erop dat hij ervan baalde dat hij dat nijlpaard niet kon vangen om te roosteren. De quarantaine moet niet veel langer meer duren…

Nog 2 nachtjes; dan is de week voorbij en worden we vrij gelaten!

• 04 Augustus 2022 - 22:29

Willem :

Nog ff volhouden!! By the way, ik weet niet of neushoorn eetbaar is. Misschien wel als Gordon Ramsey er mee aan de slag gaat. Lijkt me overigens voor jullie een welkome afwisseling: Afrikaans wild in plaats van Chinees eten.

• 04 Augustus 2022 - 23:04

Annemarie:

Jeeej aftellen…
    En straks in shock om weer deel te mogen nemen aan de ‘bewoonde’ wereld

• 05 Augustus 2022 - 00:17

Christine Salt:

Vanuit een bloedheet Frankrijk wil ik zeggen dat jullie het super goed doen, geweldig om de updates te lezen en nog even volhouden!
    Er is bij het voltooien van deze beproeving geen miljoen euro te verdienen MAAR wel jullie vrijheid!
    Dikke kus en geniet van de Iced coffee xxx