Dag 19: boottocht Hongkong - Reisverslag uit Mid Levels, Hong Kong van Joan Bosch - WaarBenJij.nu Dag 19: boottocht Hongkong - Reisverslag uit Mid Levels, Hong Kong van Joan Bosch - WaarBenJij.nu

Dag 19: boottocht Hongkong

Blijf op de hoogte en volg Joan

15 Augustus 2022 | Hong Kong, Mid Levels

Een luie zondag hebben we ervan gemaakt gisteren. ‘s Ochtends helemaal niets gedaan. ‘s Middags in het zwembad gelegen, Marga en ik daarna een half uurtje naar de fitnessruimte. Drie van de 5 apparaten waren beschikbaar dus we waren zo klaar, dat trainen is toch echt ontzettend saai.

Wel superleuk was de boottocht die Wouter voor ‘s avonds heeft geregeld. Ondertussen had hij ook nog zelftests bij de receptie opgehaald. Toen hij er om vroeg, schoten de wenkbrauwen verschrikt omhoog! Of we klachten hadden maar nee, dat is niet zo. We leggen even een voorraadje aan voor Marga vanwege haar werk. Toch versoepelen ze hier ook: je hoeft nog maar 3 nachten in het quarantainehotel en geen 7 meer zoals wij.

Gisteravond hoefde er geen paraplu mee, geen plastic zakjes voor eromheen omdat ie nat is te pakken en het was niet nodig om de paraplu tussen de droogmaakrollers te stoppen. Allerlei faciliteiten die ze hier hebben voor het regenseizoen. Niets van dat alles, het was hartstikke droog en bloedheet.

WoW, wat een spectaculair zicht op Hongkong hadden we vanaf de ‘kermisboot’ in de haven! En een lasershow van een kwartier met muziek, te zien op 42 wolkenkrabbers, heel mooi. De anderhalf uur durende boottocht was helemaal wat wij leuk vinden; op je luie wammes zitten en om je heen kijken naar mooie dingen. Het korte filmpje weliswaar zonder lasershow, spreekt toch voor zich lijkt mij.

• 15 Augustus 2022 - 16:59

Marianne:

JAAAAA, mooi filmpje! fitness vind ik altijd saai. Gaat Marga straks ook naar de sportschool? =escape uit kleine appartement? 3 dagen ipv 7 is wel veel minder, tsja, jammer maar helaas, jullie heben het overleefd. geen regen meer, maar hitte nu wat is beter?