Dag 20: Big Boeddha - Reisverslag uit Mid Levels, Hong Kong van Joan Bosch - WaarBenJij.nu Dag 20: Big Boeddha - Reisverslag uit Mid Levels, Hong Kong van Joan Bosch - WaarBenJij.nu

Dag 20: Big Boeddha

Blijf op de hoogte en volg Joan

16 Augustus 2022 | Hong Kong, Mid Levels

Gisteren voelde aan als de heetste dag van de vakantie. We smeekten zowat om regen. Als we de CNN weerberichten moeten geloven is dat in Nederland net zo.

We gingen op zoek naar de Big Boeddha. De verste trip tot nu toe, naar het eiland Lantau. Op dit eiland ligt het vliegveld en ook Disney Resort. Dat lieten we links liggen. Misschien dat Marga er nog een keer heen gaat want het is vast de moeite waard.

Om bij de Big Boeddha te komen moesten we de gondel nemen (na de bus en 3 metro’s). Marga vond het minder eng dan verwacht maar we hadden ook niet gekozen voor een gondel met glazen vloer… Het prachtige uitzicht op de zee en de bossen was gelukkig afleidend genoeg. En aan het einde van de kabelbaan kon je de Big Boeddha al zien!

Bij ons in de gondel zat een wat ouder Chinees echtpaar. Vriendelijke mensen en heel trots op hun zoon en kleindochter die in Engeland wonen. Zoveel hebben we er wel van kunnen verstaan. De man wilde op het laatst graag nog met Wouter op de foto. Dat kon natuurlijk.

Aangekomen in het dorpje Ngong Ping lopen we langs 2 x 4 grote ronde ‘blessing drums’ (zie foto). Ik had nog nauwelijks de tekst “please do not tap” gelezen of een stel enthousiaste Chinese dames stond er al op te rammen! We hadden eerder geconstateerd dat de kennis van de Engelse taal hier tegenvalt. Hoewel, het stond er natuurlijk ook in het Chinees. Waren we hier getuige van ongehoorzaamheid?!

Alles in en rondom de Po Lin Monastery is weer prachtig maar het indrukwekkendst is natuurlijk de Big Boeddha. De trappen ernaartoe zijn in onderhoud. Het beklimmen ervan op deze stikhete dag hadden we waarschijnlijk toch niet overleefd dus dat geeft niet. Ik denk niet dat de foto’s helemaal recht doen aan de beleving maar ze zijn wel weer prachtig.

Op de weg terug kopen we nog wat souvenirs en dan mogen we weer genieten van de omgeving, hoog vanuit de gondel. Thuis aangekomen reserveren we het zwembad van 18 uur tot half 8. Daarna moeten we nog eten, echt vakantie: om 20:17 zaten we pas in het restaurant. Het eten was lekker met een glas Sangria erbij, Marga is immers 18 geworden en dag 20 zit erop. Zo komt de dag van afscheid nemen steeds dichterbij…

• 16 Augustus 2022 - 07:37

Maartje:

Wat een bijzondere reis hebben jullie gemaakt.
    Wil men nu ook ook al met Wouter op de foto? Marga heeft dus haar modellen-skills van haar vader….? :-)

• 16 Augustus 2022 - 08:02

Wouter:

Haha, nou Maartje dat weet ik nog zo net niet. Wellicht dat onze interesse voor de foto’s van hun zoon en kleindochter en mijn t-shirt van Metallica in London, waar ze tijdelijk wonen, hem overenthousiast maakte.