Vervolg dag 9: kennismaking met Hongkong - Reisverslag uit Mid Levels, Hong Kong van Joan Bosch - WaarBenJij.nu Vervolg dag 9: kennismaking met Hongkong - Reisverslag uit Mid Levels, Hong Kong van Joan Bosch - WaarBenJij.nu

Vervolg dag 9: kennismaking met Hongkong

Blijf op de hoogte en volg Joan

06 Augustus 2022 | Hong Kong, Mid Levels

We staan op straat in de klamme hitte verdwaasd om ons heen te kijken en direct stopt er een taxi voor onze neus. 3 koffers in de achterbak die niet meer dicht kan en vastgemaakt wordt met een snelbinder. Wij opgepropt in de taxi met 3 trolleys en 3 handtassen maar we vinden het fijn! Lekker door Hongkong gereden worden en onze ogen uitkijken. Wat een hoogbouw en drukte, precies zoals verwacht.

Inchecken in het hotel, dat houdt in een qrcode scannen met de ‘leave home’ app die een qrcode genereert die gescand moet worden. Of zoiets… en de handpalm temperaturen. De rest van het inchecken verloopt normaal en de kamer is weer prima.

Om half 3 moet Marga bij het modellenbureau (Quest) zijn. We gaan op pad met Google Maps op de telefoon. Eerst naar de ‘7/11’, een klein supermarktachtig winkeltje waar ze OV-kaarten verkopen.

De 7/11 vinden we best snel maar die kaarten hebben ze niet meer. Gelukkig hebben ze wel paraplu’s want onderweg begon het te gieten. We hadden er maar 2 mee dus we zijn nu drijfnat, zonder OV-kaart. Dan maar op zoek naar een volgende 7/11. We willen voor de afspraak lunchen en we moeten het kantoor van Quest nog vinden. Over de stressvolle tocht die er volgde in de regen ga ik hier niet uitweiden. We arriveren gezamenlijk op tijd en dat is wat telt!

De mensen van het bureau zijn reuze aardig en enthousiast. Marga wordt door de eigenaresse direct in het diepe gegooid (mondkapje af en laat je loopje maar zien), uiteindelijk zijn we daar ruim 3 uur.Wij soppend op de bank en zij aan het werk: oefenen met catwalk lopen en veel, heel veel foto’s maken. De maten worden genomen van lichaamsdelen waarvan ik niet wist dat er een maat bestaat bijvoorbeeld je halve rug en je nek[e-38]pols. Haar vingers, alle 10 moet ze zelf opmeten met van die ringetjes.

Na alle info, inspanningen en indrukken van deze eerste dag op vrije voeten zijn we moe en hongerig. Nu we het avondeten eindelijk weer voor het uitzoeken hebben, snellen we naar de eerste de beste Mc Donalds. Pinnen lukt niet, creditcard en cash is de betaalmethode in Hongkong hadden we al ondervonden.

Na het eten gaan we terug naar het hotel. B[e-38]B Vol Liefde kijken en in slaap vallen. Nog 2 nachtjes en dan is Marga jarig!

• 11 Augustus 2022 - 20:46

Willem :