Dag 5: derde dag quarantaine (over kip en brood) - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Joan Bosch - WaarBenJij.nu Dag 5: derde dag quarantaine (over kip en brood) - Reisverslag uit Kowloon, Hong Kong van Joan Bosch - WaarBenJij.nu

Dag 5: derde dag quarantaine (over kip en brood)

Blijf op de hoogte en volg Joan

31 Juli 2022 | Hong Kong, Kowloon

Ik heb eindelijk een broodje met boter gekregen! Bij de pap die ik niet lust maar dat wist ik vantevoren.Wouter en Marga hadden kip teriyaki met warme worteltjes. Nou, dat gaat er echt niet in ‘s ochtends. Het smaakt wel prima maar het valt zwaar; drie keer per dag warme maaltijden.Dat zijn we niet gewend, er gaat dan ook veel de prullenbak in. Zonde. Nog een voorbeeld: ontbijten met macaroni[e-38]ham en een pakje limonade. De bouillon die erbij zat, zag ik aan voor warmhoudwater dus dat heb ik door de wc gespoeld. Als lunch spaghetti met ham en champignons, gestoomde paksoi en cola erbij. Het diner was rijst met kip of varkensvlees met weer van die gestoomde groente en verse meloen.

Lekker hoor maar wie kan dat op?! Sporters waarschijnlijk maar dat zijn we duidelijk niet. Sterker nog, er is nauwelijks ruimte voor beweging. We worden hier stilaan tonnetje rond als we alles op zouden eten. En, dat kan toch niet goed zijn voor een model? Marga moest in haar contract haar maten noteren en die mogen niet meer dan 3 cm afwijken bij aankomst. Helaas, we zijn de centimeter vergeten. Geeft niks; de ervaring leert dat zij kan stouwen wat ze wil en geen grammetje aankomt. Jaloersmakend…

We hebben nog geen spelletje gespeeld, is misschien ook beter voor de harmonie, we hebben Monopoly niet voor niks thuisgelaten. Van de 3 boeken die ik mee heb genomen, is er nog geen een uit. Want er is goeie WiFi, hoera! En we hebben Pim thuis, onze eigen F1 analist. Zo hoeven wij de GP van Hongarije niet te missen. Met een geniale constructie van een TV met een IPad op een verhoging in Groningen en een iPad in Hongkong kunnen wij gewoon kijken. Schijnbaar in spiegelbeeld maar wie ziet dat, wij niet.

Voorlopig zal ik weinig te vertellen hebben, veel gebeurt er immers niet dus ik spaar de ‘hoogtepunten’ op!

• 31 Juli 2022 - 11:48

Hein :

Ha. Mooie constructie om toch nog de f1 te kunnen zien!

• 01 Augustus 2022 - 21:19

Marianne :