Dag 16: castings en een boeddhistische tempel - Reisverslag uit Mid Levels, Hong Kong van Joan Bosch - WaarBenJij.nu Dag 16: castings en een boeddhistische tempel - Reisverslag uit Mid Levels, Hong Kong van Joan Bosch - WaarBenJij.nu

Dag 16: castings en een boeddhistische tempel

Blijf op de hoogte en volg Joan

12 Augustus 2022 | Hong Kong, Mid Levels

De boeddhistische tempel Chi Lin Nunnery die we vandaag hebben bezocht was ook beslist de moeite waard! Het is lastig kiezen welke van de mooie foto’s, allen gemaakt door Wouter, ik zal posten. Binnen mochten er geen foto’s gemaakt worden dus de prachtige metershoge gouden Boeddha’s hebben we niet vastgelegd.

Ook hier heerste een serene rust die zeer aangenaam en welkom was. We hoorden zelfs de vogeltjes fluiten. Maar op een gegeven moment hoorden we gezang en bleek binnen een dienst aan de gang te zijn. Onder het gebouw, op weg naar het souvenirwinkeltje zagen we tientallen mensen staan zingen. Kennelijk hangen er luidsprekers zodat je hen buiten kunt horen.

Ondertussen was Marga aan het werk; opdrachten proberen binnen te slepen. Drie castings waarvoor ze tig keer heeft moeten overstappen want de locaties lagen niet bij elkaar in de buurt. De avond ervoor hebben Wouter en Marga bekeken hoe ze er moest komen. Aan de hand van Google Maps is dat aardig gelukt. Knap hoor. Ze is de halve stad door gecrosst in diverse metro’s, bussen, een tram en nog met een boot.

Op weg naar een van de castings roept iemand naar haar: “Hey, you’re a giant!” Marga heeft haast en geen tijd om over haar lengte te kletsen met een onbekende dus zegt ze: “Yes, I am” en loopt door…

Aangekomen op de 61e verdieping voor de Chanel Jewellery casting vraagt de receptioniste verbaasd of ze geen bodyguard mee heeft? Kennelijk is het niet de bedoeling dat je in je eentje in dit gebouw rondloopt en hoor je bij de ingang iemand toegewezen te krijgen. Marga heeft maar niet verteld dat iemand haar zojuist nog het toilet heeft binnengelaten. Hiervoor had je een pasje nodig. En niet zomaar een toilet; een sjieke kleedkamer met jacuzzi, wc en Chanel parfum en handzeep. Geen idee waar ze eigenlijk terecht was gekomen, een Spa ofzo?!

De Calvin Klein casting was het leukst want daar mocht ze weer in kleding rondlopen. Weliswaar veel te groot maar dat was zogenaamd ‘the look’ waar ze voor gingen werd haar verteld. Gaandeweg hebben ze de kleren toch maar strakker vast gezet.

De laatste casting bij Redress was snel klaar en dat is normaal. Je loopt wat heen en weer, ze maken een paar foto’s van je, je geeft je Comp card (visitekaartje met foto’s erop) af en klaar.

Marga heeft nog niks gehoord van de eerste twee castings dus dat zou kunnen betekenen dat ze niet geselecteerd is. Misschien hoort ze dat vrijdag op kantoor. Ze organiseren dan een soort feestje want er zijn meerdere modellen jarig geweest.

• 12 Augustus 2022 - 07:31

Elly:

Knap gedaan, Marga! Op jouw leeftijd zou ik dat nooit gedurfd hebben,kris kras door zo'n enorme stad. Die overstapstress alleen al. Wordt er ook gefietst in HongKong?

• 12 Augustus 2022 - 07:40

Maartje:

Echt super stoer en knap dat Marga dat allemaal voor elkaar krijgt! Dit klinkt als zo’n totaal andere wereld

• 12 Augustus 2022 - 14:33

Marianne:

Mooie foto's weer, zo jammer die mondkapjes. Mis de grijns eronder..
    Ja, die reuzin doet dat heel goed ! Trots! Leuk een feestje enjoy, Marga